Telde

Wyruszając na północ z Maspalomas postanowiliśmy zwiedzić miejscowość Telde. Nie zawiedliśmy się! Jeśli szukacie wytchnienia od licznych na wyspie turystów, to miejsce będzie dla was idealne.

Zjazdy na Telde są świetnie oznaczone z trasy GC – 1 wiodącej z południa Gran Canarii w stronę stolicy w Las Palmas.

Bez większego problemu docieramy w okolice centrum, ale pojawiają się małe problemy z zaparkowaniem samochodu. Nie tracąc czasu szukamy pierwszego lepszego płatnego parkingu i za niewielką opłatą zostawiamy samochód na kilka godzin.

Na czuja ruszamy w stronę zabytkowej części miasta.

Co ciekawe, Telde to bardzo duża (jak na warunki wyspy) miejscowość – aktualnie notuje się liczbę mieszkańców na blisko 100 tysięcy. To tu niedaleko parkingu rzucił się nam w oczy salon samochodowy. Po drodze mijamy duży dyskont (oczywiście Hiper Dino) i postanawiamy skorzystać.

Z tej popularnej na Kanarach sieciówki korzystamy oczywiście regularnie, jednak w Telde uderzyly nas… sporo niższe ceny! Tak, Telde to typowa miejscowość dla lokalsów, omijają ją grupy wycieczkowe, stąd ceny są po prostu dla miejscowych.

Trafiliśmy na pochmurną pogodę, więc postanowiliśmy podelektować się spokojem tej miejscowości i pokręcić się trochę bez mapy po lokalnych uliczkach. Spacerując udało nam się jednak odkryć i obejrzeć najbardziej charakterystyczne atrakcje kurortu.

Na początku trafiamy do dzielnicy św. Franciszka. Podczas całego spaceru jesteśmy tu praktycznie sami. Brak tu lokali gastronomicznych czy sklepów. Niezwykle urokliwie, spokojnie, czas dosłownie zatrzymał się w miejscu. Charakterystyczne pobielane zabudowania. Trafiamy na Plaza San Francisco, siadamy i delektujemy się niezwykłym klimatem niewielkiego placyku z kościołem św. Franciszka – jak w całej dzielnicy, wszystko pozamykane i niedostępne dla turystów.

telde-01
telde-02
telde-03
Telde - Plac św. Franciszka

Przemieszczamy się wzdłuż XIX akweduktu i docieramy do głównego placu zabytkowej części Telde – Plaza Mayor, a przy nim kościół św. Jana Chrzciciela. Wewnątrz można podziwiać m.in. krucyfiks Chrystusa z Telde. Obok kościoła znajduje się ratusz miejski  – można wejść i pokręcić się w okolicach parteru. Sam budynek (Casa Consistoriales) ciekawy, budowany w XIX wieku.

Tomek Beata Filak

Podróżujemy, a na co dzień zajmujemy się turystyką. Sprzedaż agencyjna wczasów i wycieczek, pilotowanie grup w Polsce oraz Europie.